شناخت دقیق سازمان، مطلع شدن از وضعیت موجود سازمان و کشف ارتباطات و تعاملات موجود بین دوایر و افراد مختلف، و در کل شناخت سیستم و فرآیندهای آن، تنها راه ارائه راه حلهای عملیاتی برای بهبود سازمانهاست.
شرکت مشاوره مدیریت دیدوان، در بدو قرارداد به آشنایی با سازمان مشتری می پردازد و در یکی دو ماهه آغازین همکاری، از طریق برگزاری جلسات با مدیران و کارکنان، تمکیل پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، حضور در مارکت و … به شناخت دقیق سازمان می پردازد. سپس با تحلیل داده ها، اطلاعات و نیز ترکیب آن با تجارب و دانش تیم خود، به تشخیص دقیق مسأله سازمان و ارائه راهحل برای آن میپردازد. این پروژه شامل 3 فاز به شرح ذیل است:
1- شناخت سازمان
در فاز شناخت، ابتدا موضوعات کلان سازمان از طریق مصاحبه با مدیران عالی سازمان تحلیل میشودريال سپس موضوعات تخصصی مربوط به هر دپارتمان از طریق جلسات مصاحبه عمیق، پرسشنامه، مشاهده و … مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای چک لیستها شناسایی میشوند.
2- عارضهیابی سازمان
تیم ما با استفاده از پرسشنامه آنلاین مدونی که حاوی سوالات مربوط به شاخصهای اصلی و فرعی هر کسب و کاری می باشد به جمع آوره داده های نهایی پرداخته و اطلاعات بدست آمده را بر اساس مدلهای مدیریتی، تجزیه و تحلیل می نماید ، و از طریق آنها، به استراتژی های کاربردی برای پوشش ضعفها، افزایش نقاط قوت و نیز مدیریت فرصتها و تهدیدهای محیطی دست یافته و در قالب گزارش مدونی به مدیران عالی سازمان ارائه می نماید. پس از تایید استراتژی ها توسط مشتری ، برنامه ریزی دقیقی از اولویت بندی انجام فعالیتهای اصلاحی، تهیه و در جلسه با هیات مدیره مشتری نهایی سازی شده و به تصویب می رسد.
3- همراهی در اجرا
دیدوان با تشخیص نقاط عدم توازن سازمان در دو فاز قبلی، در این فاز سازمان را در مسیر انجام برنامه ها و فعالیتهای اصلاحی، یاری نموده و با توجه به گانت چارتی که برای هر پروژه اصلاحی تدوین شده است، دوشادوش مشتری و از طریق حضور مداوم در محل مشتری، طی جلساتی منظم برنامه ها به گونه ای نظارت می نماید که شرایط رشد هارمونیک و پایدار سازمان فراهم گردد. برخی از این برنامه ها عبارتند از:
1. طرح ریزی چارت سازمانی و سازماندهی
2. تدوین روشهای اجرایی و دستورالعملها
3. آموزش سرمایه های انسانی
4. تدوین یا اصلاح اهداف فروش و شیوه دستیابی به آنها
5. برنامه های توسعه بازارهای جدید
6. برنامه توسعه محصولات فعلی و جدید
7. برنامه بهبود برند کارفرمایی
8. نظارت بر اجرا کلیه برنامه های پیشنهادی
دیدگاهتان را بنویسید