معرفی خدمت

رتبه بندی شرکتها (D.Rank)

مالکان و مدیران سازمانهای فروش، شرکت های پخش  و صاحبان کسب و کارها می توانند با اخذ رتبه و گرید، جایگاه شرکت خود را در مارکت بهتر شناخته و با آگاهی بیشتر، به رقابت با رقبا بپردازند و سعی نمایند نسبت به ایشان جایگاه بهتری را در بازار و صنعت بدست آورند. علاوه بر این، رتبه بندی یا گریدبندی به شرکت ها کمک می نماید تا از نقاط قوت و ضعف خود مطلع گردیده و با استفاده از استراتژی ها نسبت به تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف، اقدام نماید. اخذ رتبه می تواند به شناسایی نحوه عملکرد و کیفیت کسب و کار ها کمک نماید  .

رتبه شرکت یا گرید چیست؟

رتبه بندی شرکت یا گرید، نوعی معیار سنجش و تعیین صلاحیت شرکت ها، بر اساس شاخصهای کاربردی و علمی می باشد که توسط شرکت دیدوان، تعریف و بر اساس اظلاعات دیافت شده و نیز بررسی های انجام شده، به یک شرکت اختصاص داده می شود. بدیهی است این رتبه بندی در مذاکره و انعقاد قرارداد با شرکتهای دیگر از جمله تامین کنندگان می تواند بسیار موثر و کارساز باشد. گریدبندی شرکت، اثر مثبت زیادی را بر روی برند شرکت شما خواهد داشت و انگیزه ای بسیار خوبی جهت برداشتن گام های بزرگ در توسعه و رشد شرکت شما ایجاد خواهد کرد.

دیدوان، شرکت ها را به منظور دریافت گرید، در پنج گروه مختلف طبقه بندی می نماید. هدف از رتبه بندی شرکتهای فروش و بازاریابی، بهبود قراردادها با تامین کنندگان ایجاد حس رقابت در فضای شرکت ها، تصمیم گیری سریع تر در برگزیدن شرکت جهت همکاری یا سرمایه گذاری در آن و… می باشد. در حقیقت دیدوان با رتبه بندی شرکت های پخش و سازمانهای فروش و تعین گرید برای آن ها، سطح صلاحیت و کیفیت شرکت ها را سنجیده و آن را به تامین کنندگان اعلام می دارد.

هیات ارزیابی

100-percents--v1 مدیران رتبه بندی: دکتر ایرج امینی ، مهندس ایمان نیک نژاد
100-percents--v1 مشاوران: جناب آقای دکتر میرقدیر شهلایی، جناب آقای دکتر مجید رویگر حقگو، دکتر …  

شاخص های ارزیابی

رتبه بندی شرکتها با الهام از رسالت دیدوان و از طریق فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد سازمانهای فروش و شرکتهای پخش کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار شرکتهای فعال در حوزه پخش و توزیع کشور ارائـه می‌دهد و به مدیران شرکتهای تولید کننده و برندها یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی سازمانهای فروش و بازاریابی بزرگ کشور بیابند. دیدوان شرکت شما را با بیش از 150 شاخص ارزیابی خواهد نمود. این شاخصها در 7 حوزه اصلی می باشند.

1. فروش
2. توزیع و لجستیک
3. مالی و حسابداری
4. منابع انسانی
5. بازاریابی
6. زنجیره تامین
7. سیستمها و روشها

همایش سالیانه

شرکتهای منتخب و مشارکت کننده در طرح رتبه بندی طي مراسمي با حضور مقامات کشوری، سياست گذاران اقتصادی و صنعتي كشور ، اساتید پخش ومديران شركتهای برتر در “همايش ستارگان پخش و توزیع ایران” معرفي خواهند گردید. همچنین از منتخبین برتر با عنوان “شرکتهای پیشرو صنعت پخش” با اهدای تندیس قدردانی خواهد شد.

شایان ذکر است که لیست شرکتهای منتخب و اخبار این همایش، از طریق وبسایت دیدوان، صفحه اینستاگرامی آناتومی بازار و دیدوان، وبسایت ها و روزنامه‌های معنبر مرتبط با صنعت نیز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید